دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

حمیدرضا ابراهیم زاده

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۷ ب.ظ

 

من حمیدرضا

متولد شهر زیبای بارانم

فرزند دریا و دشت و پسر روستا

و طبیعت زلال ایرانم

دل خوش به تبار خویشم

و

سرخوش به هوای خوش خویشم.

سالها

در من غزل با اسب می تازد

کنار برکه ای پر آب

و

در آن

سینه ام را می دهم تعمید...

 

 
 
 
 
 
 
 
در رنگ قنوتم
 زنگ مزامیر تو پیداست
آواز نهانی است
که
بلبل به توشیداست
این سنگ دل و
جنگ گِل و
راز خموشان عروضی
وین آب قفایای
مجعد
ازتُنگ ولای تو طهورا ست...
 


 
عقرب رسید
به هنگام صرف نیش
زمان به زبان
بند شد از نوش تو بیداد   
     


دایره مینا
 
وحشی ام 
دربطن خود
اهلی ام را می درانم
درآغوش طبع
می خروشم بر فصل قهر
که بکارم  مهر را...
وحشی ام من
وجودم پر است از
بکارت...
 
نمی دراند مرا
اهلی گرم آغوشت
و
 
رها نمی کند مرا
ریسمان وحاشت
لم یزلی
 

 

  


تورا پیوسته می پویم
که در من همواره پیدایی
درونت من شدم شیدا
تو درمن اینگونه شیدایی
 الا ای منِ من ، منان تن ها
نباشد در درون من
 به جز یاد تو سودایی
 


حمیدرضاابراهیم زاده

 

در آینه چون ماه خودم را دیدم
درهیمنه ی شاه خودم را دیدم
یک لحظه تورا دیدم خود را هرگز
ای وای که اشتباه خودم را دیدم.
 
 
 
اللهم غیر سو ء حالنا بحسن حالک

 

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۳)

از مقالات جدید چه خبر؟
با سلام و ادب
استاد این بحث تکریم انسانی و حقوق شهروندی را فراموش نکنید
سپاس
انیشتین میگوید:
من راه پیروزی رانمیدانم. اما راه شکست را میدانم. اینکه تو بخواهی همه را از خود راضی نگهداری
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی