دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

مهندسی ذائقه فکری و فرهنگی

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ب.ظ

  
بسم الله الرحمن الرحیم    

 

ذائقه همان تمایل به تصاحب ،تمایل به خردن وسبک زیستن و رفتار و سلوک خاص و دلخواه و خوشایند فردی و اجتماعی است که مورد حمایت صاحب ذوق یا کاربران روش نیز است.

تمایل به خوردن ترشیجات ذائقه ترش و مجموعه خاص رفتار و طبع و مزاج رفتاری کاربر را رقم می‌زند تمایل به مصرف شیرینیجات ذوق و مزاج کاربررا شیرین می‌کند وبه تعبیر دوستان پزشک این افراط در نهایت به دیابت ختم می‌شود.

 تمایل به حسن خلق ذائقه رفتار نیک را برای کاربر رقم می‌زند و فرد در جامعه به خوش سیرتی و جامعه در جهان به جامعه نیک معرفی می‌شود.

 بنابراین ذائقه قابل آفریدن است و با فطرت و ذات بشر همراه و همگن می‌شود یعنی عضوی از وجود انسان می‌شود نظربه اینکه سلوک و رفتاری خاص با خونش عجین میگردد.

 رسول مکرم اسلام می فرمایند: هرکس در جوانی قرآن را حفظ کند. قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود.

 یعنی همه روشها منشها افکار وفهم و بصیرتش قرآنی می‌شود قرآن در خونش می‌جوشد و ذائقه اومی‌شود. ‌

 و این ذوق فکری همه  اموراتش را برنامه ریزی میکند .

پس برنامه ریزی برای ساختن یک  ذائقه فکری و فرهنگی همان مهندسی فکری و فرهنگی و عقیدتی است  لذا خداوند اولین مهندس کائنات است .

 (الذی قدرفهدی:اعلی2 )

البته هر کس تحت برنامه‌ریزی  و ذائقه مدون خاص با گرایش  و نیت خاص با این توصیف صاحب مکتب و مشرب و اندیشه خاص خویش است مثل بسیاری از مکاتب دنیا مکتب اسلام مکتب مسیحی مکتب اشراق مکتب ابن سینا مکتب مارکس و قطعاً مهندسی فکری فرهنگی عقیدتی لوازم و پیش‌نیازهای خاص خود را بعنوان پشتوانه شالوده و مواد اساسی بنیادین در اختیار دارد مثل تفکر شیعی که پشتوانه‌اش قرآن و سیره اهل بیت است بالطبع ساختار سازمانی مکتب شیعی و پشتوانه مقتدر آن قران و اهل‌بیت خواهد بود و خروجی شایسته آن نیز شیعیان  قرآنی است.

 بنابراین به تعبیر علامه امام موسی صدر؛ استعمار و استثمار فکری و فرهنگی گزنده‌ترین و عمیق‌ترین نوع برده‌داری است زیرا میتوان با ساختن ذائقه‌های منحرف و مخرب و فاقد وجاهت انسانی وی خاصه کرامت انسانی نسل جدیدی را بر اساس افکار مشتبه و منحرف و غلط پرورش داد و نسل کنونی را با اسلحه تحمیق و تحقیر و منزوی کرد و یا در اقلییت قرار داد که البته نیازی به کشور گشایی‌های عصر آهن و مفرغ و اسکندرانه و نادرشاهی نیست .

فقط با سازماندهی و پرورش ذائقه و تحریک حس لذت‌جویی. ثروتهای بادآورده و تحقیر ارزشهای متعالی و دعوت به تجاوز خواهی و جنگ‌طلبی و مقاومت در برابر حق که همه این نابهنجاریها با حرام خواری قابل تعمیم و پرورش است .

حالا نام این مکاتب را هر چه دلشان خواست می‌گذارند مکتب جدید اومانیست یا از نگاه قرآن نیز بدترین نوع ستمکاری و برده‌داری ظلم فکری و اعتقادی است که با پایه:

و من اظلم ممن منع مساجدالله (بقره 114)و الباقی با پایه:

و من اظلم ممن افتری آغاز می‌شود بویژه در آیه هفتم سوره صف میفرماید: و من اظلم ممن افتری علی الله الکذب و هو یدعی الی الاسلام والله لا یهدی القوم الظالمین.

ذات اقدس ربوبی بدترین ستم پیشگان  را کسی معرفی میکند که بر خدا و آئینش دروغ می‌بندد و ادعای اسلامی دارد که خداوند با گروه ستم پیشه هیچ پیمانی ندارد.

 عقل و نقل در اینگونه روشها و تمایلات نابهنجار فقط در تعارض با هنجارهاست یعنی هر آنچه که ذائقه سازان بطلبند آنها اطاعت پذیر و رام هستند در این جریان گروه هدف یا کاربر فقط برده‌ای مطیع است. مسخ شدگان این روشها همچون بردگان در خدمت امیال مهندسان ذائقه ساز و اربابان ستم پیشه  قرار می‌گیرند و از خود هیچ اراده‌ای ندارند.

 و اکنون کودکان و نوجوانان و جوانان امت اسلامی در این کشاکش نابرابر مورد هدف قرار گرفته‌اند روح ایمان و تعبد و تعهد ملتهای مسیحی و مسلمان مورد هجوم واقع شده است کاربران سلوک انحرافی نمیدانند از چه هنگام و چگونه به اسارت درآمده و به این بردگی رذیلانه تن داده‌اند و چه چیزهایی را از دست خواهند داد ذوق و شرف ایمانی ذوق غیرت ذوق کرامت انسانی و بالندگی و ایثار عمود خیمه‌اش خواهدخفت عزت و شرف و کرامت بزودی به خفت و خواری منجر خواهد شد.

 مودیان و صاحبان برخی از سایت‌هاو شبکه‌های تلوزیونی و ماهواره ها و رادیوها کتابها نمایشنامه‌ها اشعار و داستانها و اغذیه‌ها ی فکری با مردم و بویزه نسل نوخواسته جنایتها کردند آنها  قطعاً نسل متعارضی را برای ما خواهند پرورید فرزندانی که هیچ تمایلی به سلوک و عقاید والدینشان ندارند بلکه آنرا مذموم و متحجر می‌پندارند پدر و پسر دشمن فکری یکدیگر خواهند بود و متأسفانه خیلی زود این تئوری عملی شد .

 همان کاری که در ساختار تغذیه مردم با غذاهای هورمونی برای تغییر ذائقه انجام داده‌اند و جهش سرطان و بیماریهای مرموز و صعب‌العلاج و کاهش سن مرگ و کاهش سطح هوشیاری ملتهای در حال توسعه را پدید آوردند آنها با ساخت غذاهای جدید بیماری‌های جدیدی را سازماندهی کرده و سپس برایشان داروهای جدید میسازند.

قطعاً کشورها و ملتهای هدف باید بازار داروئی آنها را داغ نگه دارند بالطبع شرکتهای بزرگ داروئی برای تجارت داروها به بیمارانی احتیاج دارد که هیچگاه روی سلامتی را نخواهند دید همچنانی که در ساخت تغذیه جدید برای کودکان کشورها و ملتهای هدف چیزی جز آیندگان کندذهن و کوتاه قامت به انتظار نمی‌رود آنها هرگز تحمل بازار آشفته را ندارند.

 قطعاً ایمان امت اسلام و ایمان امت مسیح و روح ایمان همه ادیان و مذاهب اکنون مورد هدف قرار گرفته است.

اگر روح باورها ی اصیل و سلامتی از آنها برداشته شود و به تعبیری  باید گفت که مسخ‌شدگان عصر جدید جز نام  و نشانه ساده اسلامی و یا مذهبی  از خود هیچ ندارند  و اگر همچنان کاهلی کنیم این حادثه نیز قریب‌الوقوع پیش بینی می‌شود.

این هوشیاری و ذکاوت امت اسلام و رهبران جهان اسلام  و پاپ و مسیحیان را می طلبد که تدبیری بیاندیشند و از فساد و تباهی امت‌ها در گرانیگاههای خاص خود دفاع کنند که قطعاً یا بی‌توجه‌اند و یا در خواب غفلتند و یا خود را بخواب زده‌اند و اگر هم اهل مبارزه‌اند یا در اقلیتند و یا بی‌سر و سامان با یارانی اندک  مشغولند البته این جریان از مسولییت خردمندان و هنرمندان و نویسندگان و شعرا و فرهیختگان نمی‌کاهد در این عصر رسالت نخبگان و فرهیختگان وهنرمندان وجامعه شناسان ومربیان ومروجان دینی وشعرا بعنوان مهندسان فرهنگی بیش از رهبران سیاسی  در تنویر افکار و تطهیر ذائقه مردم مؤثر است.

 فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین

                                                                         حمیدرضا ابراهیم‌ زاده

                                                                           نهم دیماه 1386

 

کلیه حقوق برای مولف محفوظ است .

 



  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۲)

احسنت
بسیار عالی
-
حتما تا حالا یک بار هم مسموم شده اید وقتی که هرچه غذای خوب و بسیار دلپذیر هم جلو شما بگذارند احساس تهوع کنید این ی علامت خطر است که جز با دفع سم از بدن و اصلاح سیستم گوارشی بدن به حالت نرمال بر نمی گردد
حضرت حق سیستم ما را خدا جو آفریده و فطرت ما جز به وجود آن ذات آرامش نمی گیرد ولی چه می شود که در پس کوچه اول دنیا در لجنزار گیر می کنیم ؟!
ذایقه ای در ایران تغییر داده اند که نه فقط من و شما بلکه مدیران فرهنگی را تغییر ذایقه دادن و این زنگ خطری است برای همه ما با هم
استاد ارجمند با تغییر ذایقه مدیران فرهنگی کشور باید چه کرد ؟
که مشکل من احساس می کنم بیشتر نشات گرفته ازآنجاست !
مدیری که فرزندان خود را برای تحصیل به اروپا می فرستد نباید انتظار داشت غیر فرهنگ استکبار را در ایران ترویج دهند
در صورت تمایل توضیح دهید
پاسخ:
مدیران وحکام  هم از بدنه ی مردم هستند وباید بیش از هرکسی به خود سازی وتطهیر فکر وروح وزیست خود اهتمام داشته با شند
ظاهرا در دوایر دولتی این موضوع  برای آموزش ضمن خدمت کارکنان جدی گرفته شده است
همه ی مدیران ومسئولین موظف  به هوشیاری وتطهیر واصلاح ذائقه های  خویش وخانواده هایشان هستند.
وگرنه توفیقی برای برون رفت از ماجرای بحران هویت نخواهیم داشت
سبک زندگی مدیران باید ایرانی واسلامی  مهندسی شود.
 در سبک زندگی  ایرانی مردم  بویژه خوراک وپوشش وپوشاک وآرایش و گفتگو ومعاشرت همه  ما وبویژه مدیران اصلاحات اساسی لازم است
با سپاس از توضیح مفیدتان
می دانیم که دشمنان ما (کشور های استکباری که استقلال ،جمهوری اسلامی )را بر نمی تابند و همیشه به انواع مختلف از تحریم ، جنگ و روش های مختلف تهدید دست در براندازی کشورمان را دارند زمانی تهدید های خارجی را عامل ورود و رخنه در کشور هدف نمی دانند و اکنون با اسم " نفوذ"که آن هم بسیار مخفیانه و مرموزانه است نه همه مردم بلکه شخصیت های شاخص و محوری را هدف قرارداده اند
وقتی نفوذی رخ می دهد دیگر تشخیص خودی از غیر خودی خیلی مشکل است چون کاملا با استتار وارد شده اند و باور را برای اذهان غیر باور می کنند
و چه نفوذی از این بالاتر که سرویس های جاسوسی صهیونیسم بر فرزندان و نور چشمی های سران مملکت در خارج از این آب وخاک وارد می کنند کسب کلیه اطلاعات سری و فوق سری مملکتی براحتی با وعده کار ، اقامت در بلاد اروپایی حاصل شده و نمی توان گفت مرز های کشور دیگر امن هستند چون تخلیه اطلاعاتی آنها بسیار آسان است
خدا کشور مان را از شر این اشرار مصون دارد
که نفوذ در سد وحدت ملت عجب دردی است !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی