دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

نزن لایکو

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ

 

یکی ازمصائب  فضای مجازی  امکان خرق وخلق  هویت مجازی و تخیلی و ساختگی کاربران است

و همین امر باعث رسوب  وبروز بسیاری از مشکلات ناخواسته ی حوزه های  امنیتی می شود

با ظهورانقلاب رسانه ای بحران هویت های جعلی نیز  با بروز نا امنی وتبعیض ناخواسته ی جنسیتی و بزهکاری های مجازی  نمایان خواهد شد که تهدید جدی وتلخی علیه امنیت اجتماعی است  وتشویشی برای اذهان عمومی  محسوب می شود

رفتارشناسان وجامعه شناسان معتقدند درسایه ی  هرهویت جعلی ،حداقل  یک بیماری  وجنایت رسوب کرده است

کاربران یا بخاطر طمع   ویا بخاطر ترس از افشای هویت حقیقی وحقوقی خود به این عمل مبادرت می ورزند که هر دو دلیل آن می تواند منبعث از بیماری و یا اختلال باشد

چه ترس مذموم وچه طمع  هردو باعث  بروز آسیب جدی خواهند بود.واز هرمنظر قابل بررسی ودقت می باشند.

کارشناسان حقوقی و شارع مقدس برای این رفتار حریم قائل شده  اند و بزه های انتسابی ازین ماجرا نیز بزه  خاص فضای مجازی واجتماعی  محسوب شده و مجرمین این فضا نیز  باید مورد پیگرد حقوقی قرار گیرند....


********************


نزن لایکو

چند وقت پیش یه شعر نو گذاشتم توی صفحه ام در یکی از سایتهای شعر.

فقط ده تا نظر و 4 تا لایک نصیبم شد.

ذوق شعری ام ذایل شد رفت

به طریقه ی کبرا یه تصمیم عجیب به ملاجم خورد کانه سیبی که به سر برادر نیوتون خورد

بقول برادرزاده ام   یه کار دختر دونه  کردم

اول یه اسم  دختردونه جدید  برای خودم انتخاب کردم که برای انتخاب همین اسم کلی سرکوفت از دوستم شنیدم

خلاصه یه عکس فوق العاده  باانرژی دختردونه هم به تناسب اون اسم  مرد انداز وپسر کش انداختم تنگش.

طوریکه خودمم نزدیک بود گول خودمو بخورم.

همون شعر در پیتی   ام را انداختم توش

24 ساعت نگذشته447تا نظر دریافت کردم که چهارصد تاش غش وضعف وبه به وچهچه بود.

 چنتاشون پیام خصوصی دادند که حیفه اونجا بشعرم

پیشنهاد کردند مکان بهتری هم برای مشاعره با خانم جوانی به این شمائل وشعور هست.

حداقل سی نفراز حواریون گفته بودن برات می میریم.

هف هشتا  تا اوا خواهر هم درخواست کردند آبجیشون بشم.!! مردشو شونو.

دو سه تا گفتند خواهر از خدا بترس غسل را بما واجب کردی

سه چارتا از خواهران هم فوش دادند که جمع کن بساطت را زندگی مردمو خراب کردی. خدا می بردت جهندم.

 دوسه تااز مادران فولاد زره ام گفتند زن باید متین وسنگین ورنگین باشه. از قیافه ات سو استفاده نکن.

یکی از خانمها  پیام خصوصی بی تربیتی گذاشت.

 یکی هم گفت یه گروه تشکیل بدیم با چند تا   دخدرای پایه ی هرکار.

 یه خنگ هم گفت مامان جونم دوستت دارم

 

لایکو نگو لایکو نگو. چه باحال از دو هزار هم بیرون زده بود

میگم عجب ضریحی برا این امامزاده  نصبیدم. همه توش پول می اندازند

گدا صفت ترینها هم پول انداختند

به خودم گفتم آووورین

طیب الله براون شیری که تو بازش گذاشتی.

ببند دریچه فسق وفساد را.

خوب دیگه

فهمیدم بازم باید یه زن پشت آدم باشه. که آدم اون قدرازبابت لایک کیف کنه

شب تاصبح فقط بابت  خاطر خواهام خواب نداشتم

 عه. داشت  باورم داشت که  یه مونث سوسول و لوسم.

 می ترسیدم امروز فردا عادتم بشه.

تا اینکه  یه شب دوستم بخوابم اومدو منو طلبید گفت:

تو باید بری بهشت. همین الان؟

گفتم :حورالعین برام ردیف کردی؟

گفت: نه کلی خواستگار از مشاهیر ادبیات اونجا منتظرتند باهات  بوصلتند

گفتم: برو بابا. مشاهیر مشاهیر

مگه خودشون برادر وپدر وپسر ندارند؟

گفت: نه ازون  نرهاشون ....

حالا اسم نمی برم ازقرن اول تا بیستم یه لشکر شاعر شکست خورده ی توفان واژه ها اونجا منتظر بودند  پدرمو دربیارند و واسه ی من  همدیگه رو ناکار کرده اند

گفتم : حالا من یه شوخی کردم مگه دخدرم؟

گفت: آره برو خودتو  ببین وبیازما ببین چه مالی  ریدیفی هستی تو

گفتم: بی تربیت  مال چیه؟

گفت: حالا برو ولی یادت باشه من باهات فاب بودما

رفتم نگاه کردم دیدم ای دل غافل دخدر شدم.

عنقریبه که به بحران برسم.

خوب اینجا واسه همچی ضعیفه ای ... ولش کن

وای

دیدم  راهی ندارم گفتم من یه مرد هستم ایناهمه دروغه.

گفت دیگه باختی.....

هیچی ازخواب پریدم شانس آوردم کاردست خودم ندادم

همون اول امربرمن مشتبه شد ورفتم خودمو بازبینی کردم

آخیش همه چی خواب بود. امیدوارم  خواب وبیداری ام جاشون عوض نشده باشه.

آقا زدم کل  حساب کاربری ام را پاک کردم.

می ترسم اونایی که هویت جعلی دارند این  را کابوس ببینند.

ودیگه از کابوسشون نجات پیدا نکنند

ای تو روح اون لایکهای الکی.

من دیگه لایک نمیخام

اصلا چشمه ی شعرم خشکید

ازمن گفتن بود این لایکها خوردن نداره....

بیشتراشون  با هویت جعلی و تخیلی وقلابی اند وتوی خواب  زده اند به  سیم آخر

اینایی که راستکی اند عقلشون لابد پاره سنگ ورداشته ودارند لایک اندام  وفیگورصورت توهمی می گیرند.

لایک را به سیرت  بدهید. صورت های واقعیمون طرزفکرمونه...

 

حمیدرضا ابراهیم زاده - تهران

 29    اسفند93


تمامی حقوق مربوط به این اثر در انحصار مولف محفوظ است

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۲)

اغلب دنیای مجازی را به دروغگویی متهم می کنند آیا در دنیای حقیقی دروغگو نداریم ؟
آیا از شر دروغهای حقیقی به فضای مجازی پناه نیاورده ایم ؟
م یگویند اکثر افراد در فضای مجازی بهترین معرفی می کنند وچهره غیر واقعی از خود نشان می دهند مگر در دنیای حقیقی افراد غیر از این می کنند ؟
اصلا استاد!
اگر حقیقت ازارمان ندهد به مجاز پناه می بریم ؟!........

این  یک کزارش حقیقی از دنیای مجازی به سبک طنز است که به سواستفاده های مختلفی که از زن می شود را اشاره می کند
و این سواستفاده کردن تنها نقطه ضعف زن را، احساسات او میدانند.

این نوشتار دیدکاه روانشناسانه خود را نشان میدهد و می خواهد آکاه کند که زنها از راه شنیدن و کلام، و مردها از راه دیدن عاشق می شوند.

وازطرفی حریص بودن مردانی را نشان میدهد. که حتی با یک نکاه به عکس زن شهوتشان سرکش می شود. و از طرف دیکر با عشقهای آبکی میخواهند او را تصاحب کنند. و باند همجنس کرایان هم به طریقی دیکر.

کزارشی از عشقهای توخالی، ابراز احساسات فریبکارانه، که بحدی زیاد است که هرکسی که تشنه محبت باشد را می تواند فریب دهد.
و اینکونه حرکات با  این امار بالای نظرات در جامعه اسلامی ما بسیارخطرناک است.

تمامی اینها اتلاف وقت ناصحیح، کشیده شدن به فساد بدون انکه شخص متوجه پیشروی آن بشودچرا که درصورت عادت، شخص کاملا مغزش فلج شده و طبق برنامه ریزیهای شخص و یا حتی باندی کرفتار میشود که ازهرنظر بخواهیم بنکریم فساد را درپی دارد.
فساد یعنی از بین بردن.
اینکونه استفاده از فضای مجازی،
وقت کرانبها، استعدادهای ذهنی و روحی، اخلاقی شخص را ازبین می برد. و حتی خانواده های زیادی را با خود به منجلاب می کشاند.
که بقول دوستم همه اینها از سر عدم برنامه ریزی صحیح و مهندسی شده می باشد.

شنیدم درکشورهای پیشرفته شبکه های علمی و مفید قفل و کد مخصوص دارند. و هرکسی که تمایل دارد ازان استفاده کند باید هزینه زیادی بدهد تا انرا داشته باشد ولی شبکه های غیراخلاقی براحتی میتوان باچرخش انتن انجام میکیرد. 
این نشان میدهد ما حاضریم انتن غیراخلاقی خود را به هرسمت و سویی بچرخانیم
اما برای دریافت برنامه درست هزینه ای ندهیم
درصورتیکه این سرمایه است جهت شکوفایی استعدادها و ان هزینه و ضرر.

همه اینها درکشور ما حکایت از جیست!؟

هر دوعالم قیمت خود کفته ای
نرخ بالا کن که ارزانی هنوز
دهلوی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی