تمثیلات ومشوق ها ومحرک های قرآن
تمثیل ومشوق جنسی در قرآن
قرآن کتاب باطن است وحتا ظواهرش نیز ظاهرهای متعددی دارد
عصاره قرآن محبت وعشق است وچکیده ی کلامش واژه ی " دوستت دارم" است
زبان قرآن زبانی است که باید با بالغ فکری انسانها همگام باشد ودرهردوره با مختصات و مقتضیات تکامل بشری همگام می ماند وهمواره زبان قرآن نو وپویا خواهد ماند
بنابراین مشوق ها ومحرک های قرآن برای جذب ذائقه ی بشری باید همگام با مطالبات کالبدی آنها آغاز شود واز ملک به ملکوت سوق داده شود
ز ملک تا ملکوتش حجاب برگیرند هر آن که خدمت جام جهان نما بکند
قرآن کتاب بیان هست وبیان نیز دربرگیرنده ی تمام زوایای مفهوم یک واژه وپدیده است
من قایل به عشق مجازی ومعشوقه پرستی تا منتهای خود هستم وعشق زمینی پایدار را درحد پرستش قبول دارم.
به گمانم درک کننده زیبایی های عشق ومعشوق مجازی می تواند لذت ها ی اخروی و وعده های صادق الهی را باور کند
قرآن می گوید
قطعا پارسایان پیروز هستند.
باغهای انگور مال اوناست
ودختران نار ...
دقت بکنید از جاذبه های جنسی زن ومرد برای مشوق ها ومحرک های خود زبان می آورد(آیات30 تا40 سوره نبا)
اغلب سورقرآن تصاویری از بهشت وجهنم را برای بشر مصور کرده است که سوره الرحمان و سوره واقعه همگی مملو از تمثیلات دنیایی ومجازی برای بهشت وجهنم است .
همه ی این مشوقها ومحرک ها برای ین است قوه درک انسان را به بلوغ بکشاند
حور العین زنان سپید روی چشم درشت وکم سن وسال ونارپستان ... که خجالتم میاد از جاذبه ها ومحرکهای جنسی قرآن گاه حرف بزنم چون می ترسم متهم به بی ادبی ودهن گشادی بشم. خوب همه ی ایناهست
وقتی نهی از زن بارگی. لذتهای جنسی آزاد بازنها دراین دنیاست جالبه که اونورآب وخواب . اهل باوررا به همین منهیات وعده میدهد .
ازدواج با حورالعین وآزادی کامل برای کامجویی از آنان و لذت ها نامحدود جنسی. خوردنی ها وحتی شراب طهور و.. هم وعده کرده.که جای بحثش الان نیست
به عنوان یک حافظ وپژوهشگر حوزه قرآن
درکم اینست که خداوند دنیا را مزرعه ومحل رزمآیش وتربیت فهم ما برای درک دنیای واقعی
قرار داده است.
دنیای ما مانند رحم قبل از تولد است که گشایش وتوسعه یافتگی بیشتری شاملش شد و به تدریج رحم برزخ نیز دارای گشایشهایی نسبت به رحم دنیای فعلی ماست
برای درک مفاهیم توسعه ی برزخ ومعاد ما نیازمند به آگاهی ودانش دراین حوزه هستیم وبرای همین :
روایت داریم دربرزخ با برزخیان قرآن کار می شود وتجدیدی ها ی دنیا یی در برزخ قرآن یاد می گیرند
ومی دانید که این حدیث آموزش قرآن در برزخ معنایش اصلا تجوید و ترتیل .. اینها نیست.
دقیقا باطن شناسان قرآن اونجا موظف می شوند
روح اهل باوررا باتربیت های خاص خود برای درک زیبایی ها و.. آماده کنند. ومی کنند
(اصول کافی، باب فضل حامل القرآن، حدیث 10؛ المحجة البیضا، ج 2، ص 217. )
وقطعا زخمها وآلام دنیایی تجدید شدگان در رحم هاویه معالجه شده ویا مورد استحمام ومعالجه قرار می گیرند وبه دارالخلد بهشت رهسپارخواهند شد
(فامه هاویه - قارعه ایه 9)
مقصودم اینست که دنیا ،مقطعی اعتباری ومحدود است.
وعشق دنیایی هم بخشی از تحصیلات و درک مفهوم و مطلب شناخت زیبایی های الهی است.
به هرحال گشایش دنیای ماازبدوعالم
ایجاد و ذر به نطفه به رحم به دنیا به برزخ به بهشت سیر تصاعدی داردوهرچه مراتب حیات
ما گشایش پیدا میکند .
بنابر این درک ماهم باید به تبع آن کاملا منطبق باشد
والی الله المصیر
حمیدرضا ابراهیم زاده
10خرداد 1394
* این متن بخشی از یک گفتگو ومصاحبه با مولف رونوشت شده است.
تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصارمولف محفوظ می باشد
- ۹۶/۰۶/۲۴