دینداری و توسعه
دین چیزی نیست جز برنامه های مدون با ذخایر وبایگانی و آرشیو های مهم و ابزار هوشمند و برنامه ازپیش تعیین شده برای مهارت زندگی.
دیندار
یعنی فرد برنامه محور.
شهروند وجامعه دیندار یعنی جامعه هوشمند وهدفمند. دینداری
به قیافه وطبقه وجنس ونژاد نیست.
بلکه به روش زندگی است
به امن بودن آدمها و افراد وجامعه است.
انسانهای بدوی بیشترازما اطلاعات درباره چگونه پدید آمدن های اشیا و چرایی آفرینش و کلماتداشتند.
چون آدم اولیه با کسی گفتگو می کرد و از کسی می آموخت که آفریدگارش بود.
قران یا کتاب ، نماد دانش معجزه ی مردمان نو و واپسین است.
اکنونچیزی توانمندتر از دانش نیست.
دین ومذهب کتاب و برنامه دارد
قرآن کاتالوگ وکتاب راهنمای مهارت زیستن است.
قدیمها وقتی تلویزیون و رادیوی نو می خریدیم در داخل جعبه علاوه بر کاتالوگ نقشه هم همراهش بود
تمام قطعات تعریف شده سرجایش چیده می شد با شرح توانایی وتاب آوری آن قطعه.!
رادیو یا تلوزیون با حذف کوچکترین دیود ومقاومت و آی سی و ترانزیستور و خازنی از کار می افتد.
دلیل الصاق نقشه فلاپی آن تلویزیون به همراه روش استفاده از آن برای کاربرد بهتر وامن تر بود.
حالا کتاب وکتالوگ را بگذاریم بالای سرمان چیزی حل نمی شود.
قرآن را بالای سر گذاشتن به این معناست که هرچیزی که فرمودی بالای سرِما. چشم. اطاعت.!!!
طبق برنامه عمل کردن یعنی دیندار بودن
حالا چقدر دیندار داریم؟
چقدر روشمند وخداگونه و خردمندانه زیسته ایم!؟
لطفا بدقت قرآن را مطالعه کنید
لطفا با دقت نگاه کنید.
میگوید؛ یخرج الحی من المیت وتخرج المیت من الحی ..."آل عمران۲۷"
از زنده مرگ خارج می شود
از مرده زندگی...
میگوید وانزلنا الحدید فیه باس شدید ومنافع للناس... ما آهن رابه زمین شلیک کردیم! "سوره حدید۲۵"
زمین شناسان می گویند که اهن شلیک شد و باعث بسیاری از دلایل مغناطیسی و حیاتی زمین شد.
صدها نشانه وایه در قران با رویکرد زیست شناسی وزمین شناسی و گیتی شناسی وجود دارد که دانش روز با آن راستی آزمایی می شود.
هنوز درحوزه فیزیک ومتافیزیک حرف ها وامور غیبی وپنهانی وجود دارند که قرآن از آن علوم پنهانی خبرها داده ولی چون ما آگاهی و تحصیلی درآن موارد نداریم سطحی و گذرا از آن رد می شویم.
اگرچه در سایر ادیان وآموزه ها ومکاتب این اخبار و دانایی ها اشتراک داده شده است.
در آموزه های شرقی داریم؛ یونگ و یین دو ویرگول اسپیرالی بهم پیوسته زایش مرگ از زندگی است و زایش زندگی از مرگ
بسیاری از مطالب است که قران دقیقا به آن اشاره کرد.
توانمندی این کتاب به قدرت راستی آزمایی اش منوط است.
این کاتالوگ وکتاب مقدس است چون تمیز و نو است بسیار کاربردی است. چون نجات بخش است.
تحجری دراین کتاب راه ندارد
وقتی می گوید در مرگ بذر حیات است ودر زندگی بذرمرگ می روید.
وقتی می گوید همه چیز از آب پدید می آید.
وقتی می گوید ؛ اینگونه باشید تا رستگاری ببینید.
هنگامی که می گوید؛ اینگونه نباشید تا زیانکار نباشید!.
یعنی هشدار و آگاهی می دهیم تا تمیز وشایسته زندگی کنید ولذت ببرید.
خداوند کرامت انسانی را برخود فرض داشت. چون دوستدار انسان است.
بنابراین اگر مسلمانیم یعنی دانشمندی بالقوه ایم چون کتاب تمیزی داریم
آیا واقعا مومن هستیم؟
آیا باور هایمان کامل ومحکم است!؟
آیاازاین کتاب فهم درستی داشته ایم؟
آیا مفسرین ومروجین ما خطای شناختی را در برداشت خود راه ندادند؟
از یک جلد کتاب ۶۰۴ صفحه ای میلیونها کتاب سریالی نوشته شد.
چرا؟
چون آنقدر ژرف و عمیق است که بازهم جای کاوش دارد!
کائنات و گیتی بزرگی دراین کتاب پنهان است
که عمر هیچکس برای کاوش به اعماق آن قد نمی دهد.
دوستان عزیزم که کندوکاوی دراحوال مسلمانان دارند خرده گیری شان به کج فهمی مفتیان ومفسرین ورهبران دینی است. نص کتاب بغایت تمیز است!
طلای ناب وزلالی است که هرکس از ان ابزاری ساخت.
التزام عملی به آموزه هایمان داشته باشیم بی گمان توسعه را درک خواهیم کرد.
"لا ولن" های قران یعنی نکن و نزدیک نشو.!
دروع نگوییم
تهمت نزنیم
ربا نخوریم
زنا نکنیم
تجسس نکنیم
قانون شکن وقانون گریز نباشیم
ستم نکنیم
دزدی نکنیم
بدگمانی نکنیم
بد رفتار وبد گفتار نباشیم!
چیزهایی که قران سفارش دارد چقدر عمل شد و می شود؟
هرکس در هر مرتبه ای قران رادر زندگیش اجرا کند دستگاه جامعه خراب نمی شود.
مهمترین عیب ما این است که می خواهیم همرنگ نادانان شویم.
سهل انگار و خسته ایم!
بایدها ونبایدهای قران در هر جامعه ای پیاده شود جامعه تمیز و پیشرفته خواهد شد
قانون وقانونمداری فرهنگ هر فرد وجامعه ای باشد ان جامعه پویا و پیشرفته است.
توسعه مفهومش همین است.
والی الله المصیر
حمیدرضاابراهیم زاده
دهم آذر۱۴۰۱
تمامی حقوق مربوط به این اثر در انحصار مولف محفوظ می باشد.
- ۰۱/۰۹/۱۰
ما در طول زندگی دائما در حال تصمیم گیری و انتخاب هستیم از سخت ترین و سرنوشت ساز ترین تصمیم ها تا ساده ترین سطحی ترین مانند انتخاب لباسیم و گاهی خیلی ساده وظیفه رفتاری داریم که برای دیگران تصمیم می گیریم
برای مثال مدیر برای کارمندان؛
قاضی برای متهمان؛
معلمان برای دانش آموزان و والدین برای فرزندان.
ولی این تصمیم ها همیشه گاهی فریادی از یک آشفتگی درونی ذهنی هستند یک راه برای پاک کردن آشفتگی درون، مراقبت از باغچه ذهنمان است.
آیا جز این است که نفاق رفتاری و گفتاری از هر که باشد آسیب زننده است ؟
چه می شود که پشت صحنه های یک خبر با تحلیل های ضد و نقیض افشا می شود ؟
زمان بهترین راه رسوایی تتگین و متعفن سیمای گریم کرده تزویر و ریا و بی کفاتی برای عموم آشکار می کند !!
و چه بسیار بهره گیری سیاسی از خطا های شناختی افراد جامعه توسط کارگزاران و بعضی مسئولین حکومت دینی برای مردم حس دلزدگی ،بی تفاوتی و همرنگی با عدم حس مسئولیت به بار می آورد
که در نهایت نقل مجالس خصوصی مردم می شود ازبی عدالتی ، گرانی ، بی کفایتی ، تبعیض افراد بالا دستی و منفی بافی هایی نسبت به کلیت حاکمیت که به طور یقین باعث خدشه دار شدن ارزش های اخلاقی ، بی انگیزگی به معارف دینی بخصوص قران ، شعار دینی می گردد
چرا زمانی مردم مرتب دوست دارند بهانه ای بیابند و به هر که شده فاحشی و جسارت کنند ؟
یاراحت از انتقاد سازنده دست می کشند ؟
چرا نسل جوان یا میانسالی احساس سر خوردگی در کار و مسئولیت خود می کنند ؟
چرا یک مرتبه آمار طلاق ها و نزاع ها بالا می رود و جرایم رشد فزاینده می گیرند ؟
تبدیل خطا های شناختی که برای بهره گیری غیر منصفانه از ملتی رخ دهدعامل خطا های شناختی هولناکی در جامعه می گردد
که در مسیر عقلی و تعاملی گام های دوم انقلاب جزو موانع بنیادی خطاهای شناختی تفکرات نادرست و تحریف شده ای می باشد.