روح پس از خلق ، حواله ی یک کالبد را می گیرد و به امری که رسالتش است رهسپار می شود.
از بدو پیدایش ، ابتدا ارواح برنامه ریزی شدند و بعد کالبد بخشیده شدند.
رحم های بسیاری بعنوان ظرف و مکان ترقی ارواح مهندسی شده است. وکالبد ما یکی از رحم های بدوی ارواح است.
همه چیز برای انسان کامل و کرامت انسان پی ریزی و مهندسی شده است.
روح پس از درک استعداد و داشته ها وتوشه های دنیایی اش در برزخ کامل و تعدیل می شود.
ارواح پس از مرگ کالبد همچنان زندگی می کنند.
زیرا کالبد ابزار هست و برزخ رحم بعدی روح محسوب می شود . در برزخ ساختارها را تعدیل می شوند.
بنابراین از ابتدای کار روح نوزاد بهشت می رود. پرونده ی رسالتش درهمین مقطع پایان پذیرفته است.
ارواح پردازش و چارتراش وپرداخت می شود .سوهان داده می شود.
دانش روح در واقع مواجهه قلبی بوده و عقلی نیست
ما تحصیل می کنیم یعنی ما حصل دستاورده های ما درو کردن است.
شاید روح هم بخشی از ماده ی ناشناس و مجرد باشد.
چیزی که به آن ماده تاریک می گوئیم و در کائنات وسعت زیادی هم دارد.
در دانش دنیوی ما چیزهایی را که ازقبل میدانیم را می جوئیم اما کمی از آن را بدست می آوریم.
ما داشته های مان را کمتر می یابیم یا پیدا نمی کنیم. ولی همه ی آنها را در مخزنی محفوظ داریم.
ویسئلونک عن الروح قل امروز من امر ربی وما اوتیتم من العلم الا قلیلا . / سوره اسرا 85
نقش کالبد برای روح ، ابزار درک و فهم ، در مراتبی عنصر جزای روح است.
پس لذائذ کالبدی همچون خواب وخوراک وسکس می تواند علاوه بر تمنای وکشش کالبدی تمنای روحی هم باشد.
تماس جنسی و رفتارهای آمیزشی لذت جویانه ریشه در خواهش جسمی محض ندارد.
علاوه بر راحتی جسم وکالبد ، لذتی برای روح نیز محسوب می شود.
طبقات نفوس بواسطه استعداد است .نفس ناطق یا سایر طبقات نفوس مجرای درک و اعتلای ارواح هستند.
و همگی استعداد روح محسوب می شوند.
الا له الخلق والامر
"عالم خلق " یک عالم "ایجادی" است و دنیا یی در " بودن " است و "امر" دنیا یی دگر
الا له الخلق والامر تبارک الله رب العالمین / اعراف۵۴
آفریدگار دانا دریچه رشد زیستی و تکامل وتعالی روحی مارا در زمین قرار داد
زمین بادیه ی بدوی حرکت است. بحث عوالم و استعدادهاست . کاوش قدرت درک است
تحصیل کردن یعنی بازیابی و بدست آوردن چیزی که وجود دارد
همه چیز موجود است .چون افریدگار آن را تهیه کرده و باید آنرا یافت و باز یابی کرد.
البته دانش مانند اشیا دراتاقی تاریک مستور است و برای ظهور وجلوه گری نیازمند تابش نور است.
تحصیل و آموزگاری " چراغبانی" است . و دانش خود" نور " است.
العلم نور،یقذفه الله نوره فی قلبه من یشا . / (منسوب به امام صادق، مصباح الشریعة، ص 16، بیروت، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ اول، 1400ق.)
نشانه ها و اشاراتی از قبیل : یهدی الله لنوره من یشاء . یهب من یشا... در قرآن فراوان یافت می شود. این همه از توانایی ودانایی آفریدگاری سرچشمه می گیرد که طراح وبرنامهع ریز ماجرای آفرینش است.
"کن فیکون " دست آفریدگار حکیم وداناست.
کلمات و شناخت اسامی و وازه ها به آدم آموزانده شده است. و خداوند آموزگار بشریت محسوب می شود.
واژه هایی در قرآن وجود دارند که کلید حرکت کائنات است.
گاه بعنوان "ورد" از آن یاد می کنیم
و نقش یاد آور را برای فرشته هایی با کارکردهای خاص ایجاد می کند.
مثلا: پسورد دوربین شهری. پسورد کانال رادیو . یا هر پسورد خاصی
"اوراد " درواقع داروها وپسوردهای کائنات و نوامیس گیتی محسوب می شوند.
کلمات قرآن اغلب در زمان و از زبان برخی افراد نقش رمز گشا را دارند
در صورت دوم این کلمات کلید گنج ها و کارکردهای بزرگ آفرینش هستند و بزرگی کارهای خدا را و بزرگواری خدا را بچشم می آورند.!
برای درک این امر ما نیازمند خوانش وتدبر در قرآن هستیم.
کشش توضیح بیشتر را ازاین را ندارم. چون حالتی بمن دست می دهد که ممکن است روح از بدنم جدا شود
این حالت مرتبه ای از درک و یقین است که روح نسبت به این کالبد حس بی نیازی می کند
و به سرعت قصد گریز از مرکز کالبد دارد. و نقطه ی جان زودتر از موعدش بی تاب می گردد.
ماجراهایی که در حوزه آفرینش و حقایق و گفتی حیات وجود دارند بسیار بسیار سری و حتی نیازمند گنجایش و توانایی وتاب آوری بالاتری است
یک نکته را باید با قاطعیت وصلابت ویقین گفت که :
آفریدگار به خاطر تکامل و خشنودی وخوشبختی بشر دنیارا مهندسی کرده است
سبح اسم ربک الاعلی الذی خلق فسوی والذی قدر فهدی و الذی اخرج المرعی. سوره مبارکه اعلی
دریچه فهم ودرک ما دست خداست.
باید با دلبری و توسل به دردانه های ایزد بزرگوار به سوی خوشبختی و تکامل گام برداریم.
والی الله المصیر
حمید رضا ابراهیم زاده
11 آبان1400
تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصار مولف محفوظ می باشد.