دشمن مردم
دشمن مردم
یکی از مسائل بنیادینی که امنیت ملی را به مخاطره می اندازد شیوع دروغ و ریا کاری و توجیه ، در جامعه است
بااین همه گیری دیگر سنگرهای دشمن وخاکریزها و میادین نبرد در سرحدات نیست.
هنگامی که آفت دروغ و دزدی و بد عهدی دربین جامعه شیوع پیدا کرد باید بدانیم که سنگر ها و خاکریز مقابل چشم ما وبین دست های ما درست می شوند
یکی از لایه های آشکار دشمنی وعداوت با مردم ، دزدی از راه فریب و حقه های مجازی است.
افرادی که به دلایل متعدد جامعه شناختی گرسنه بار می آیند و به راحتی فریب طعمه های شیادان را می خورند.
شیادانی از جنس مردم که به راحتی از حیاو صداقت و دلسوزی ونوع دوستی انصراف داده اند وبه غارت زیر ساخت ها وچپاول خانواده ها و همشهری ها وهموطنان خود روی آورده اند.
این حجم از تهاجم نامرئی نیست وبلکه دور از انتظار است.
زیرا از دیر باز زخم از آشنا ودوست خوردن دردناک تر و رنج آور تر از زخم کینه دشمن بود.
بی رحمی ها و تعرضات و تجاوزهایی که به حق و حریم دیگران روا داشته می شود نماد بارز دشمنی و کینه توزی است.
بی رحمی و تجاوز در داد و ستد
بی رحمی و اهمال در خدمت به ارباب رجوع
بی رحمی و تجاوز بر باورها و تندرستی ومال و جان و آبروی مردم
بی رحمی و تجاوز در حریم و حقوق شهروندی و اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است.
چه کسی باید این ناهنجاری را درمان کند؟
چه اندازه واکسن لازم بود تا مردمی باسابقه درخشان ایثار و گذشت و نوع دوستی به چنین روزی نیفتند؟
چه مسائلی باعث شد که گروهی از مردم ، ریاکاری و قانون ستیزی وخیانت و دزدی را زیرکی و رندی بدانند؟
مرزهای توهم آگاهی و دانایی و توانایی و دینداری با این رویکردهای پرشتاب و نابهنجار جابجا شده است.
اگر جامعه به این نتیجه رسیده باشد که کاستی های فردی رااز یکدیگر بدزدند و یا از همدیگر برای ناداری ها ونارسایی هایشان انتقام بگیرند این جامعه بیمار روانی محسوب می شود.
روان این جامعه دچار آسیب است که خیانت و فریب را زیرکی و راه برون رفت می پندارد.
آموزشهای تدریجی وغلط اشرافی گری که مهندسان و ذائقه سازان فکر و فرهنگ از راه نمایش فیلم وطرحواره های گوناگون، باورها وهنجارک هایی را به خورد مردم داده اند که این دسته از بزهکاران سازمان یافته، بد تربیت شدند
حتی با لطائف الحیل به آنها القا شده است این رفتارها برای گرفتن مطالبات تان حق شما ست.
همیشه هر خائن و دزد وجسوری ابتدای امر ذهن و وجدان خود را توجیه نمودهگ وبه فتوایی قانعش می کند که این رفتار عین حق است...!
و این آغاز شیوع ددمنشانه یک بحران فرا گیر است.
باورها ازاین پس لغو و نا کارآمد تشخیص داده شده و ملغی می شوند وسپس ویروس فریب از شکل ناهنجار خود به هنجا مزین می شود
که این رفتار درتاریخ بارها تکرار شده است؛
در آموزه های راستین آمده است که فزین لهم الشیطان اعمالهم ...(نحل ۶۳)
پس شیطان رفتارشان را زیبنده به آنها وانمود می کند
وجامعه وارد یک نبرد بزرگ می شود.
مردمی که ناگاه از رانندگی و بی قانونی وقانون ستیزی دیگران گله می کنند و خود راضی به خلاف مشابه وسنگین تر می شوند. داعیه بلوغ و کمال و کلاس دارند ، خطرناک تر میشوند و در خلوت وخفای خود ، علیه امنیت ملی اقدام می کنند
به تعبیر قرآن وضرب لنا مثلا و نسی خلقه )… سوره یاسین آیه۷۸)
خودشان را از یاد می برند
این خود فراموشی ها و خودبه خواب زنی ها ویا توهم زیرکی ودانایی همان نقطه ضعف اصلی جوامع بیمار است.
تقابل سنگین و زیادی بین واقعیت امر و ادعاهای شاذ به وجود می آید
و جامعه را به آسیب بزرگی تبدیل می کند.
وهم یحسبون انهم یحسنون صنعا.( سوره کهف آیه ۱۰۴)
تکنولوژی هیچ تقصیری دراین بین ندارد
بلکه سواد و معرفت استفاده از آن دچار انحراف شده است.
سواد رسانه ای مردم نسبت به ابزارهای مورد استفاده شان از قبیل گوشی های هوشمند. تلویزیون کتابها و رسانه های نمایشی و آموزشی بسیار پایین است.
گناه گوشی و رادیو و مجله و تلویزیون و...نیست.
عیب کار در دانایی و سواد و آموزش است.
لینک های ساختگی برای اخاذی از مردم وتخلفات گستره با استفاده از تکنولوژی وهوش مصنوعی.
خبرهای دروغی برای تشویش اذهان عمومی ویا فریب افکار عمومی و تحقق منافع نامنزه ، ریشه در تجاوز خواهی افراد دارد.
قانون گذار همیشه با هر نوع فریب و تجاوزی برخورد کرده است.
وقتی حجم پرونده های اینچنینی بالا می رود
قانون گذار به بخش آموزشی هشدار می دهد و به اطلاع عموم می رساند تا از وقوع جرائم این چنینی پیشگیری شود.
اما وادادگی دستگاههای آموزشی و بی اعتبارشدن آنها باعث می شود که مردم نتوانند به درستی سواد رسانه ای را آموزش ببینند.
و بحران حاد تر و موذی تر می شود.
ازاین رو برای برون رفت از بحران معیوب کردن چرخه تجاوز و دروغ و.... است.
هرکس به سهم خود پا ازاین چرخه بیرون بکشد و از دور بی رحمی ها خارج شود
به حق خود راضی شود و به اطلاع رسانی و تشویق خیر ومعروف اهتمام ورزد حلقه بی رحمان تنگ تر و شکننده تر خواهد شد
از بین رفتن اعتماد به باورها ویا عدم پایبندی به آموزه های راستین درواقع باعث تسریع در شیوع سرطان های اجتماعی می شود و برخلاف آن پایبندی به باورها وارزشها باعث رونق و تندرستی جامعه می گردد
باید دانست که قانونمداری جوامع باعث توسعه یافتگی آنهاست. هرچه جوامع قانون مدارتر رفتارکنند جامعه امن تر و زیباتر و قابل زیست می شود...
والی الله المصیر
حمیدرضاابراهیم زاده
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
تمامی حقوق مربوط به این اثر در انحصارمولف محفوظ است.
- ۰۴/۰۲/۲۵