این بد ها
با سلام و ادب...
با توجه به حضور خانم ها و آقایان در فضاهای مشترک از جمله اجتماع و فضای مجازی در خصوص افراط و تفریط تبرج بانوان و مشکلات در پی توضیح دهید با سپاس
باسلام
صراحت آیات28 تا35 سوره احزاب برای زنان امت پیامبر کاملا شفاف ومحرز است که نیاز به تعبیر وتفسیر ندارد
- عدم جلب توجه بانوان در پوشش وآرایش و یا معاشرت برای به طمع انداختن بیمار دلان در همه ی حوزه های بصری. کلامی. سمعی. معاشرت در قرآن موکد است.
فاحشه آن نیست که فقط تن به زنا بیالاید.!
زنانی که با استعمال بوی عطر ومواد آرایشی مشام بیمار دلان را خیره می کنند
ویا باآرایش بی جا در صدد تجلی جلوه های فیزیکی و خصوصی خود هستند
یا با لباسهای بدن نما و خصوصی و محرک سعی در جلب وگدایی نگاه دارند
یا مواظب طرز حرف زدنشان نیستند
وباهر کلمه و شگردی می خندند و مزاح می کنند ویا خیره می شوند
ویا اختلاط بی موردی را با نامحرمان بوجود می آورند وبیمار دلان را به واکنش وسو استفاده وتوقعات بی جا از خود وهم جنس های خود وادار می کنند هم فاحشه محسوب میشوند .
زیرا فحشا را ترویج می دهند .
فحشا فقط تماس بدنی نیست وزنای جنسی نیست!
ایجاد وترویج هرنوع فساد اخلاقی. مالی. اعتقادی و...چه از طرف مرد وچه از طرف زن که باعث اضمحلال کرامت انسانی ومخدوش کردن هویت فاخر انسانی شود فحشا محسوب می شود
- من یات منکن بفاحشة مبینه یضاعف لها العذاب ضعفین/30 احزاب
- شکنجه های خدا هم الزاما اخروی نیست. بعضا دنیوی است وغالبا معنوی است.
همواره غالب داغ ها روحی هستند ودرد ناک بودنشان به حوزه های معنوی ما برمی گردند
غالب سلب شدن ها واز دست دادن ها درد ناک است.
درک نکردن لذت و ندانستن مزه ها و بوها وطعم ها ونفهمیدن قاعده ها وعدم درک خوبی ها وزیبایی ها وبالاخص جاهل ماندن وگمراهی بسیار درد ناک است
-جهل وظلمت یعنی عدم درک وعدم فهم واطلاع. از پدیده ها .
جهل مرکب وظلمات جاویدان تلخ ترین نوع تنبیه است.
- داغ ازدست دادن والدین وهمسر واقوام وفرزندان وعزیزان بمراتب سوزان تر از داغ یک تکه ذغال سرخ شده درکف دست ماست. آن که بردل جاودان می ماند واین لکه اش تا هفته ای برطرف می شود.
یک سیلی دردناک تر است یا از دست دادن آبرو؟
- آیا ازدست دادن وسوختن بخشی از بدن دردناک تراست یا از دست داد جگر گوشه هایمان؟؟؟
بسیاری از عذاب ها معنوی وروحی هستند که داغ آن التیام پذیر نبوده وبلکه توقع برآن است که ای کاش ما می مردیم وآن صحنه یا درد را حس نمی کردیم.
نمی توان و نباید بر فواحش تاکید کرد بلکه باید بر رفع ومحو آن کوشید.
پیامبر اسلام فرمود: «مَنْ أَذَاعَ فَاحِشَةً کَانَ کَمُبْتَدِئِهَا وَ مَنْ عَیَّرَ مُؤْمِناً بِشَیْءٍ لَمْ یَمُتْ حَتَّی یَرْکَبَهُ»
هرکه
عمل بدی را شایع کند، چون عامل آن است و هرکه مؤمنی را به کاری عیب کند،
نمیرد تا مرتکب آن شود.
(نهج الفصاحة، مجموعه کلمات قصار حضرت رسول(ص)، ص 775)
3آبان 94
حمیدرضا ابراهیم زاده
* تمامی حقوق مربوط به این اثر برای مولف محفوظ است
- ۹۶/۰۸/۰۵
به تعبیر امام راحل عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید و قرا ن در سوره فصلت 53فرمود: اولم یکف لربک انه علی کل شی شهید
ایا این کافی نیست که خدای تو برهرچیزی گواه و حاضر است
اینطور می شود تمام جانم مور مور می شود
او حاضر است و من غافل !