ضریحی بر کتابخانه ها
معجزه ی جاویدان رسالت خاتم الانبیا قرآن است.
و قرآن کریم خود را کتاب و نماد دانش معرفی می کند. خداوند خود را آموزگار بشر برای بلوغ فهم بشر وتکامل انسانیت می خواند
ارزش دانایی وسهم آن درتکامل و تعادل بشر ازمنظرقرآن کریم و روایات معصومین مقدس وارزشمند است.
دانش دراسلام وقرآن اقتدار واعتباراست. ودرحقیقت دانایی و آگاهی، قدرت آور است.
ازاین منظر تلاش دانشمندان، جهاد ومقدس است. وفضیلت های بی شماری برای مطالعه ودانایی مترتب است
قلم وقدم اهل علم ودانشمندان وپژوهشگران مقدس است ودرحقیقت باید برای ساحت مطالعه ضریح ساخت.
به عقیده ی من بایدبه اعتبار دانش ومجاهدات علمی بر درگاه وعتبه مدارس. ومحافل علمی ودانشگاهها بوسه زد .
آنقدر منزلت کتابخانه ها و مراکز علمی مقدس ومحترم ومعتبراست که می شود برآن ضریح ساخت. وبه نظرم اگر مبلمان ومعماری کتابخانه ها واتاق های مطالعه به شکل ضریح طراحی شود گزافه نرفته ایم.
زیراهمه ی آرزوهای پیامبران واهداف معصومین آگاهی بخشودن به مردم برای درک کرامت انسان و صیانت از کرامت انسانهاست. صیانت از حقوق شهروندی بدون آموزش وآگاهی ومطالعه وپژوهش میسر نیست.
هراندازه که سرانه ی مطالعه وسهم آموزش وپژوهش بالاتر می رود به همان نسبت به توسعه یافتگی نزدیکتر شده وبرقلمرو شرافت وکرامت انسان اعتبار شامخ تری نهاده می شود.
اقتدار وفضیلت علم وآگاهی در این است که انسانیت به تکامل وکرامت می رسد
برای اعتبار بخشاندن به مطالعه وبالا بردن سرانه ی مطالعه ،جامعه نیازمند عزم ملی وجهادی برای توجه و موانست با کتاب وکتابخانه ومطالعه است .
مهندسان فرهنگی اعم از اساتید وآموزگاران.هنرمندان وشاعران مروجین وعلما و روحانیون ونویسندگان وپژوهشگران برای اعتلای این کوشش همگانی نقش ارزشمند ومهمی را درفرماندهی وهدایت اندیشه ی جامعه ایفا خواهند کرد.
والی الله المصیر
حمیدرضاابراهیم زاده
12بهمن1395
تمامی حقوق این اثردرانحصارمولف محفوظ است*
- ۹۷/۰۸/۳۰