دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

احوال دل من

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۳۵ ق.ظ

دلم دل دل کنان

دلواپسی دارد

 نمی دانم چرا

اگر دارد پریشانی

هوای بی کسی دارد

نمی دانم چرا

هوای واژه ها مرطوب

هجای قافیه معیوب

دلم شاید چو چنگیزی

دلی از بس قسی دارد

نمی دانم چرا...؟


                  

 

 

                      با این احوال دلم را کجای دلم بگذارم؟

 

                  حمیدرضاابراهیم زاده   29 اردی بهشت1393

 


تمامی حقوق نشر درانحصار مولف می باشد

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۳)

احوال دل:
دلها که محل رفت و شد ملائک هستند یا محل گذر شیاطین .
دل است دیگر
دلم که باید رفیع باشد
ذلیل شده
ذلیل به اشتغال غیر از ذات اش (و خفض القلب فی اشتغال فغیر الله )
بد از این جرم برایم سراغ داری؟
نه بیچاره دلم
باید برایش اشک حسرت بریزیم از این دل مشغولی غلط!
و بد از آن دلی که باید رشد دهد و نور افشاند
فقط و فقط مملو شده از غفلت !
و چه بد خسرانی ....

و چه شد این دل که دیگر به حق نمی زند
و به حق نمی کوبد
جز به غفلت !
ووقف القلب فی الغفله عن الله ...
کاش غافل نباشم
کاش مشغول به غیر خودش نباشم
کاش ....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی