دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

قواره ی وجودتو

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰ ق.ظ

 

زتار و پود هستی ام

بافته اند

پارچه ی کبود تو

 جنس مرا بریده اند

به قدمت

قواره ی وجود تو

پروو شدم

به هیبت وجلای آن قواره ات

اتو شدم

به داغی سرودن سرود تو

قیچی تقدیرمرا

جدا جدا نظاره کرد

آستری زدند مرا

گمان من

به سود تو

به سوزن وصال هم

دوخته اند

مرا به هم

افق شدم

ز زخمه های سوزنی

تا که شوم عمود تو

دکمه ی هستی مرا

به دست تو

نهاده اند

سبزشده  چراغ من

سرخ شده

صلابت حدود تو

جمال تو نهال من

آینه ای است بهر هم

شیشه ی من کمال تو

جیوه ی روزگار من

آینه ای است در پروو

به قامت قواره ات

قیامتی به پاشده

به قیمت سجود تو ...

 

حمیدرضا ابراهیم زاده

 27 اردیبهشت 1393

 

 

تمامی حقوق مربوط به این اثردرانحصارمولف محفوظ است

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۱)

آدم های نقاب دار نقاب آدم دار متنفــــرم .... از آدمایی که نقاب ایمان به چهره شون زدن ولی خیانت کردن جزو وعده های غذایی شونه.. آنهاکه در آینه ، خود را نگاه می کنند و زیبایی صورت خود" فتبارک "می گویند و نمی دانند که از سیرتشان جزتکه مقوای آبدیده ی زرد چیزی نمانده و نمی دانند آنکه در آینه می بیند همان آدم نقاب صورتکی است که از رنگ و خط عمل و اخلاص تهی شده است بیچاره سرمان که چون حبه ی انگور زیر پای زنجیر های اسارت هایمان له شده است بیچاره فطرتمان که زیر آوار رضالت دیگر جان ندارد و آهسته می گوید :دو صد گفته چون نیم کردار نیست بی قواره گی انسانیت ما دیگه شاخ دم نداره و با تمام تعجب دیلاقی خود را با هزار پز و ادا به رخ هم می کشیم و آن چنان از همه صفات پسنیده زده ایم که دیگر چزیک سطح صاف و بی حجم چیزی ازما نمانده من ببین که در دو گوشه ی آن صورت مقوایی،دو چشم دارم که از پشت مردمک هایش،زلال منجمد آسمان هنوز در حال فریادم در خود می‌نگرم تا ببینم که خطا کجاست ... بعد از کمی تامل و قدری سکوت پی می‌برم: آنجا که خالی از خداست ، خطاست ... کاش به یاد می‌آوریم، آنجا که از یاد او غافل شده‌ایم، به بیراهه رفته‌ایم ... و این صدای قرآن است که به گوش دل می رسد تا شاید متنبه شویم که : یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تنفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولو ما لا تفعلون اى کسانى‌که ایمان آورده‌‏اید چرا چیزى می‌گویید که انجام نمی‌دهید، نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید. و برای روزی رهامیشوم زین بند این روزگار... زین خنده های ضجه وار لبخندروزگار... چندی دیگرکه میروم...به طعنه خواهم خندید... به این بازی دروغین هنرمند روزگار... چندیست اسیریم دراین قاب و این نقاب... غافل که به بندمیشود...دلبندروزگار.. ازگریه ی نخستین هر طفل نو ورود... پیداست که تلخ مزه است.. این قندروزگار!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی