دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

فیض الرحمان

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۰۵ ق.ظ

 

سلام قولا من رب الرحیم

 

فیض روح القدس ار باز مدد فرماید

دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد

 

 

برمی گردم به همان  نظریه ی همیشگی ام درباره برخوردتوقعات و آزادی های متعارض ونامتعارف با کرامت انسان:

 

هرآنچه که باعث تحمل تحمیل می شود درتضاد باکرامت انسان  است

 

وهرحرکتی که هویت ارزشمند بشر را تحقیر ومخدوش  کند وآزادی بشریت را دربند می کشد جرم است.

 

 

دوستان روانبخش ما هم از سرشکم پری باید یک هفته بیایند و جای  جامعه شناس ها بنشینند ودردهای سیاه وسفید وخاکستری  جامعه رالمس کنند.وببینند که پیشگیری ازآفات رفاه وآرامش خیلی مهمترازتجویز فلوکستین و...هست.

لااقل فرمول  تجویز قرص آرام بخش به آب شرب ملت را پیشنهاد نمی کنند

 داریم ذله می شیم که چرا ملت  با بالا رفتن هوشیاری شان ستمگر می شوند وخودآزاری و همنوع آزاری می کنند!!

 وچرابا پیشرفت تکنولوژی توقعات مردم نسبت به هم نامنزه وموذیانه شده است!

 وچراباافزایش فهم حقوقی، قوانین شتاب شان برای تحقیر کرامت انسانی وآزادی های مدنی بسیار است....

اونوقتش قورباغه رفقای روان شناس ما فک بسته ابو عطا میخونه....

 

*

  فیوضات رحمانی رب اعلا دل بخواهی هست.

می فرماید :

تعزمن تشاء.

یهدی من یشاء.

یهب من یشاء.

ترزق من تشاء. و....

 

خدا  خدای دلیه.

اصلا  خود  خدا  دله.

 نه حسابرس منکرات.

 شناخت حقایق رفتارشناسی خدا دقیقا برمی گرده به مهر خدا .

رحمانیت ورحیمیت خدا ممتازتر و اولی تر ازقهاریت و جباریت و...اوست.

 

لطف رحمان الرحیم

  مهراست وخلاق النعیم

 دلش می خواهد این گونه برمعشوق تجلی شود

 که خواستنی وزیبا ومهرورزانه است.

فیض راباواسطه ی فیض به ما می رساند.

حکمتها ونشانه های نهان وپیدای بسیاری است که خدا راعاشق خیررساندن به بشر نشان می دهد.

شناخت غامضات ورموز رفتارهای الهی نیاز به دقت و خوش دلی وبصیرت وبینش منزه  دارد

 

عشق به بنده ی خدا هم فیض محسوب میشه. 

 

بخش کالبدی انسان وابستگی عمیقی به رحم دنیا دارد

وحیوانیت خواهی انسان امری طبیعی ومطبوع بشراست که نیازمند به مدیریت نیکوست.

غرایزخوردن وخوابیدن وشهوت وکمال طلبی و برتری خواهی نمادهای کالبدی وحیوانی بشراست

همین بخش کالبدی بشراست که اورا انسان نشان می دهد.

ودلبستگی های عاطفی وغریزی دنیا به مثابه سمباده های ترقی برای رنگ پذیری ربانی آماده می کند ونردبان وپله ای برای پرش مابرای رسیدن به فیوضات رحمانی است

همه ی ابزارهای کاربردی که درمزرعه وکشت زار دنیا برای تحصیل توشه دراختیارماست می تواند برای انسان موجه مقدس شود

قربانی کردن. کشتن. جنگیدن. دفاع. دوست داشتن.خشم گرفتن. عاشق شدن. تشنگی چشیدن برای خشنودی خدا مقدس می شود

خوردن وخوابیدن ها وشهوتهای ما دراین گذار مقدس می شوند.

دراین باور:

 

همه ی آزمونها وبلایای دنیا برای درک بهترلذت های اصیل است.

 

 باورهای خوشایند ما گاهی توسط پروردگار حکیم راستی آزمایی وارزیابی وارزشیابی میشود و رنگ  ارزش به خود می گیرد.

اما گاه بسیاری از این باورها وارزشها نا آزموده با ما همنفس وهمراه وملازم وهمراز می شوند.وهمانند ماری درآستین با ما همراه می گردند ومی گزند وحجاب راه ومانع بینش درست ما می شوند.

نمازپرستی وبهشت خواهی وثواب خواهی ها باعث می شود که ازاصل ومتن خارج شویم واز رضای خداغافل بمانیم

حس لذت خواهی  حیوانی  همچنان درمعنویات با ما همراه می شوند.وبه بینش وقوه درک  ما حجاب می پوشاند.

 وبا انگیزه ی ثواب و تلذذ ازبهشت وبهشتیان ویاترس ازجهنم وجهنمیان از لطافت حضرت رحمان غافل می شویم.

 

حسنات الابرار سیئات المقربین.

 

ازاین رو خیلی از نیکوهایی نیکوکاران برای مقربین زشت وبزه محسوب می شوند.

انقلابات درونی ماآدم ها اغلب ناشی از افت وخیزهای فهم ودرک ما است .

 هنگامی که با فهم ودرک وبینش ما با انگیزه های ثواب خواهی وبهشت جویی وتلذذ خواهی های حیوانی از بهشت محجبه می شوند .ویا هنگامی که که این حجاب ها وپرده های پندار برداشته می شوند انقلابها ی درونی آغازمی شود.

وانسان درمعرض آزمایش برای تصحیح وتنبیه  یا امتیاز گرفتن آماده می شود.

وازهمین منظر دردهای ناشی ازآلام روحی بشردرشورشهای درونی  وبیرونی ورفورم های اجتماعیش تاثیر بسزایی دارد

پاره کردن پرده های پندار ویا تغییر درنحوه دیدن اغلب خوشایند است البته ممکن است بعضا باعث رسوب وحجاب های جدید تری هم بشود

اینجا راهنمای مدبر برای یک انقلابی لازم است.

ترک این مرحله بی همرهی خضر مکن   ظلمات است بترس ازخطر گمراهی . مولانا

 

 مرشد وراهنما وحرفهاش همه فصل الخطاب هستی اوست....

باهمه ی این اوصاف خوابیدن وخوردن و تلذذ بامعشوق زمینی که خدا را برامون تجلی می کنند  ازفیوضات رحمان هستند.

 حضرت حق جلال و جمالش برای رفاه وآرامش وتحول وکرامت بشر است.

وبشر تشنه ی جمال وجلال الهی است. وکسی جز خدا نیازش را اجابت نمی کند.

 

 

والی الله المصیر.

 

حمیدرضاابراهیم زاده

 

6آبان1394

 


* تمامی حقوق مربوط به این اثردرانحصارمولف محفوظ می باشد

 

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۳)

سلام
وب عالی دارین خیلی عالی ...
مبارزه با استکبار
داشتم در مورد موضوع تلمذ از استاد فکر می کردم و می خواستم مطلبی را بنویسم یادم آمد که چیزیی به نام فرعونک در همه ما هست که نمی گذاره سر خم کنیم و صحیح را یاد بگیریم و به آن تن دهیم
حتی گاهی هم یاد می گیریم ولی حرف اش را برای بقیه می زنیم وخدامیگه حالا نوبت خودته بگو ببینم چکاره ای ؟جا می زنیم حتی خودمون از پرتگاه اشتباه خیلی راحت هلاک می کنیم
خدایا غلط کردم تو ببخش
حالا یاد ی صحبت از استادی افتادم با همین موضوع براتون بگم :
ببین برنج اعلاوقتی با شوید که خیلی پایین ترو کم ارزش تز از آن است قاطی می شود چه طمعی پیدا می کند ، چه مزه ای می شود !
بقیه
ما آدم ها هم همینطوریم ، هر قدر ممتازباشیم هر قدر بالا باشیم اگر با آنهایی که پایین ترند فرودست اند همراهو همنشین باشیم .
خودمان هم طمع و مزه می گیریم البته آنچه جلویمان را می گیرد که اینگونه باشیم "کبر" است .استکبار است که صفت شیطان است و شیطان از همین جا زمین خورد و از همین جا "شیطان "شد .
و قران فرمود:
"شیطان اهل کبر و تکبر و خود بزرگ بینی بود ".
خدایا اساتید مارا در پناه خود از بلاها دور نما و مارا به کبریای خود مشمول رحمت عام و خاص ات قرار ده
امین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی