دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

پدیده ادواردو

پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
سوره احزاب آیه ۲۳
شهادت کمال انسان است و حقیقت آرمانی انسان کامل، شهادت است که اصالت کمال ورستگاری را در پی دارد.
بی گمان‌دین مبین اسلام در مسیر تاریخی خود از صدر تا کنون چراغی روشنگر و دستگیره ای محکم برای نجات وهدایت ورستگاری بوده است.
  آیین اسلام همواره در طول تاریخ شاهد ستم و تاخت و تاز باطل نسبت به حق بود.  تاریکی هایی که حقیقت ها را احاطه می کردند اما هرگز موفق به محو و خاموشی آنها نمی شده اند.
تاریخ نیز همواره شاهد قربانی شدن پیامبران ،امامان و اولیا الله ،مومنین و انسانهای پاک‌نیت و خداجوی بوده است که به خاطر پایبندی به کلمه حق  (لا اله الا الله)جرعه شهادت را مستانه نوشیدند .
دراین رهگذر شهید "ادواردو آن نیلی" یکی از مستان الست بود .
اینک می خواهیم‌‌ یاد وخاطره  "هشام عزیز " یا "مهدی" یا همان  ادوارود آن نیلی را یک بار دیگر به خاطر بیاوریم وگرامی بداریم.

 

 

Edoardo    Anylini
"ادوارو آن نیلی" متولد شهر تورینو  ایتالیا در روز نهم  ژوئن  ۱۹۵۴ .منتهی در کلینیکی در شهر نیوریوک چشم به جهان گشود. پدرش  سناتور "جیانی آن آنیلی" مالک گروه کارخانجات فیات و باشگاه یونتوس  و مادرش پرنسس مارلا شاهزاده خاندان "کاراچولو " است
تحصیلات ابتدایی درمدرسه "سن ژوزپیه"شهر  تورین طی و سپس به کالج آتلانتیک انگلستان رفت و پس از آن تحصیلاتش  را در دانشگاه پرینسون آمریکا در رشته ادیان و فلسفه شرق  با اخذ مدرک دکترا ادامه داد.
"هشام عزیز " دوران دانشجویی اش برادران دکتر حسینی  و دکتر محمد اسحاق عبدالهی  طریق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تورینو
دوست می شود وی پیش ازاین دوستی، با اسلام وقرآن آشنایی داشته و همچنین به تشیع علوی مشرف شده بود و گواهی اسلام را از حجه الاسلام  غفاری سفیر سابق واتیکان دریافت می کند‌.

وی درنمازجمعه ی ۱۴ فروردین ۱۳۶۰ در نماز جمعه ی تهران به امامت آیت الله خامنه ای حضور  پیدا کرد.
واز همان زمان مورد توجه شدید رسانه ها قرار گرفت.
اوپس از آن به دو نام اسلامی "هشام عزیز" و "مهدی" خود را معرفی می کرد.

آنیلی در مرکز اسلامی نیویورک به اهل تسنن  گروید و نامش به هشام عزیز تغییر یافت.اما  در ملاقات سپس با آیت الله خامنه‌ای در ایران  گفته می‌شود که به تشیع روی می‌آورد.به گفته قدیری ابیانه، او به فخرالدین حجازی اظهار می‌دارد که بنام «مهدی» به اسلام و تشیع گرویده.

وی می‌گوید:در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتابها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده‌است. آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.

مصطفی غفاری ساروی در کتاب هدیه مسیح، چاپ شده از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نخستین آشنایی‌اش با «تشیع» را از طریق مصاحبه محمدحسن قدیری ابیانه با تلویزیون ایتالیا معرفی می‌کند، او می‌گوید آنیلی پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و «پیوند دوستی» بین آن‌ها ایجادمی‌شود
برادران عبد اللهی، ادواردو را شخصی وارسته و معتقد وملتزم به شیعه می دانند که در ۲۰ سالگی در دانشگاه نیوریورک بواسطه مطالعه قرآن‌،مسلمان شد و بواسطه اختیار کردن اسلام از خانواده ی ثروتمند وقدرت طلبش که تحت تاثیر و سیطره ی صهیونیست ها بودند طرد می شود واز همان هنگام به سختی شکنجه شده و مورد هجمه ی افکار عمومی نیز وا گذاشته می شود.
محمد حسن قدیری ابیانه  سفیر وقت ایران در رم  با تصدیق این مساله و تشرفش  به اسلام شخصیت "هشام عزیز"  را متاثر از امام خمینی می داند.
وی در هشتم فروردین ۱۳۶۰  بهمراه فخر الدین حجازی به دیدار امام خمینی  موفق می شود و امام پیشانیش را بوسیده واین مطلب را آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش ثبت نموده است.
"هشام عزیز"در دهه هشتاد قرن بیستم میلادی مدیر باشگاه یونتوس( سپید و سیاه) بودولی از دهه نود او را از هر گونه فعالیت مدیریتی غزل کرده وباعث انزوای کامل وی در حوزه های مدیریتی شدند. بااین حال سعی در حذف وی از برخورداری نسبت به ثروت های خانوادگی اش داشته اند و اورا با شکنجه های مختلف روحی و جسمی و وشخصیتی مورد آزار قرار دادند که در  پایان  بخاطر باورهای اسلامی و تشرفش به اسلام  و تلاش برای رابطه گرفتن با مسلمانان به ویژه جمهوری اسلامی ایران اورا در تاریخ پانزدهم نوامبر سال ۲۰۰۰ به شهادت رساندند.
پیکرش در زیر پل "ژنرال فرانکو رومانو" در شهر فوسانو ایتالیا کشف شد
رسانه های متصل به صهیونیست ها نیز مرگ ناگهانی و عجیب وی را خود کشی اعلام نموده و تا مدت ها موضوع و ماجرای مرگ ادواردو در روزنامه ها بصورت یک معما مطرح بود.
گروهی در تحلیل ها مرگش را خودکشی  بررسی می کرده وگروهی دیگر شهادتش را یک دسیسه خانوادگی می دانستند.
سرانجام دادستان پرونده علی رغم وجود آثار جراحات دیگر ، مرگ وی را سقوط خودخواسته از ارتفاع هشتاد متری پل ژانرال فرانکو اعلام نمود و پرونده ی مرگ‌معما گونه اش را بست.
پیکر هشام عزیز را در  روز  ۱۶ نوامبر  در ۴۰ کیلومتری تورین در دهکده ی  "ویلار پروزا " که ییلاق خانوادگی  خانواده ی آنیلی است در  قبرستان‌ ویژه خانواده آنیلی ،به عنوان یک مسیحی درکنار پسر عمویش بخاک سپردند.
ادواردو آنیلی یکی از حقایق درخشان زنده ی تاریخ است  که باطل با آن مبارزه کرده و او را به شهادت رسانده است.
یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم ویابی الله الا ان یتم نوره... سوره توبه ۳۲
در حالیکه مطابق با وعده ی الهی چراغ حقیقت هرگز خاموش نمی شود.
قرآن نیز از اینگونه شهدای مظلوم و والا مقام به ارجمندی و رستگاری یاد می کند وآنان را به زندگی جدید و ارزشمند بشارت می دهد.
روحش شاد ویادش زنده باد. 
حمیدرضاابراهیم زاده
۲۲خرداد۱۳۸۰

 

تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصار مولف محفوظ می باشد

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۱)

آقازادگی برای چی ؟

پدیده آقازادگی به یکی از معضلات امروز ایران است.

موضوعی که هر از چندگاهی با انتشار یک عکس یا افشای فعالیت‌های اقتصادی برخی از فرزندان و وابستگان مقامات به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

کم کم پدیده آقا زادگی به مرگ خاموش ارزش های دینی در ایران تبدیل می شوند تنها راه فرار این است که باید سازوکارهای مولد آقا و آقازادگی اصلاح شود

و از سوی دیگر اصلاح این سازوکارها در دست آقا و آقازادگانی است که منفعتی در اصلاح آن ندارند.که به شدت پیچیده و سخت می نماید

درسی که جامعه‌ ایرانی باید از داستان امروز آقا و آقازاده‌ها برای فردای خود بیاموزد آن است که مهم‌تر از زندگی لاکچری برخی آقازادگان که کمترین قرابتی با شعارها و سخنان پدرانشان ندارد و سودای قدرت سیاسی که برخی آقازادگان در ذهن می‌پرورانند

جامعه‌ ایرانی نیازمند سامانی است که در آن افراد در قدرت، امکان تعلیق و تعطیل قانون را نداشته باشند و شایستگی تنها معیار مطرح برای جایگیر شدن افراد در نقش‌های گوناگون نظم سیاسی باشد.

به طور حتم در آن روز داستان آقا و آقازادگی همانند بسیاری دیگر از داستان‌های این سرزمین به تاریخ خواهد پیوست.

آقا زادگی را ما در زندگی "ادواردو" دیدیم

اسطوره ای که حتی یک‌بار هم با ماشین فراری کارخانه پدرش عکس ندارد و خودنمایی نکرد.

او ۱۰ سال مدیر مستقیم باشگاه مشهور یونتوس بود، اما جنتلمن‌مأبانه از او تصویری که در کنار برند‌های مشهور فوتبال خودش را حقیر کند نمی‌بینیم.

سالن‌های مد مشهور ایتالیا متعلق به این جوان مولتی میلیاردر مسلمان شیعه بود، اما آنچنان لباس می‌پوشید که دل فقرا را نشکند.

او در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی می‌گوید: «ما در زمانی زندگی می‌کنیم که دوران انحطاط ارزش‌هاست و تنها هدف و اسطوره پول جمع کردن است. پول پرستی بسیار بدتر از مواد مخدر است. همه ما از رواج مواد مخدر میان جوانان نگرانیم، اما متوجه نیستیم به سمت دنیایی می‌رویم که برپایه حساب بانکی اشخاص پایه‌ریزی شده است. همه این‌ها رو به پایان است و به اعتقاد من بعد از یک شبه رنسانس وارد عصری می‌شویم که دیگر بر پایه خردگرایی و تجربه گرایی دکارت نیست. ما نباید فراموش کنیم که استثمار بشر بر طبیعت مقدمه‌ای برای بهره‌کشی انسانی به انسان دیگر است. درست نیست صنعت اتومبیل که وظیفه دادن زندگی به میلیون‌ها خانواده است برعکس آن عمل کند. به اعتقاد من پول باید وسیله باشد نه هدف.»

ای کاش آقازاده‌هایی که با پول پدر و البته بهتر بگوییم با پول مردم مانور اشرافیت می‌دهند کمی تأمل کنند

که ادواردو آنیلی مولتی میلیاردر ایتالیایی از آن‌ها آقازاده‌تر بود. آقازاده‌ها کشورتان نیستید؟! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی