دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

روضه ی شبنم

جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱ ق.ظ

 

 

مهتاب امشب آید  بسراغ من وتو  

که بگوید

 شب نمناک دلش روضه ی شبنم دارد

 وسیه کرده به تن شب هجرانی باغ

 جامه ی جیغ عزا دردل  داغ

 فصل دلتنگی یک باغ زداغ انجیر

فصل دل باختن وجنگ میان تدبیر

 ترکیده دل میوه ی انجیر

 ز داغ مامش

وپریشان شده سلسله ی   بید

 زحال بابش

باغ بیچاره ی  محزون به دلش تعزیه  برپا شده است

دسته ی  نوحه ومرثیه از ماه خزان آمده است

وقت پاییز

  که انجیر دلش   تنگ  محبت بشود

سرخودرا قمه خواهد زد وگفت:

 فصل باران  من است

غم یاران من است

وانار

از حسرت  این داغ خون بارد

 وسینه کند چاک  

و سراید که مرا

عزم نبرد است با سلسله ی دندان دهور

  بید مجنون  دراین سوگ بزرگ

 زنجیر زنان مرثیه خوان

باد صبا را گوید :

 مویه کن و سوز بکش. مشک بده اشک بده  ابر بده دم بده  .

مرحمتی، دست نوازش  بکشان دیده ی یاران  وبباران باران.....

باز این همهمه بی دوست سرآید دوران؟

بازاین شورش عظما ست برای انسان؟

یادهراف لک من خلیلی  

کم لک بالاشراق والاصیلی

آفتابا نظری کن که عیار شدم

من بخال لبت ای دوست گرفتار شدم

تب تدبیر تو و زلف پریشان چه کنم؟

کشته ی غمزه چشم تو به دیدار شدم

 

حمیدرضاابراهیم زاده

13شهریور1394       

 

 

 

تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصار شاعر محفوظ است

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۴)

با سلام و ادب
شعر فوق العاده ویژه ای ارائه نمودید
متشکرم
-----
محزون بود
ولی من مطمئن ام
در آن باغ
جزداستان های غم انگیز
داستان های شاد فراوانی وجود دارد

بقیه
که انجیر دلش پز ا محبت بشود
خود به خود خنده زد و گفت :
فصل باران من است
بوی ساقی یاران من است
و انار
از شوق این باغ شربت سرخ آرد
و پای کوبان رقص کنان
و سراید که مرا عزم دوستی با سلسلله شربتیان
بید مجنون در این جشن بزرگ
سر به زیر و مدیحه خوان

باد صبا را گوید :
خنده بکن، شور بیار ، قاصدک بسیار بیار ، ابر بده ، دم بده
مرحمتی ، دست نوازش بکشان دیده یاران و خنده باران
باز این چلچله ی دوست سرآید دوران ؟
باز این گله ست برای انسان ؟
یادهراف لک من خلیلی
کم لک با الاشراق و الاصیلی
آفتابا نظری کن که پر زمژده بشوم
من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
حکمت تدبیر تو، زلف پریشان چه کنم؟
کشته غمزه چشم تو به دیدار شوم
.
.
.
بازهم از اینکه مطلب تحمل کردید متشکرم
  • دانشجوی همیشگی مدیریت
  • التماس دعا
    پاسخ:
    سلام نیازمندیم به دعا
    خدا پشت وپناهتان باشد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی