دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب آثار دکتر حمید رضا ابراهیم زاده

دایره مینا

منتخب مقالات. یادداشت ها و آثار پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی دکتر حمیدرضا ابراهیم زاده

بایگانی

سحر رسیده از ره

يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۰۴ ب.ظ

 

سحر

سحر  رسیده از ره

که خبر بگیرد از من

ولی من سال هاست که غرق شده ام

به دریایی که یارای یافتنم نیست .

انگار قرنهاست که

کالبد و روحم

به دریا ودیعه داده شده است...

اکنون!

چو غواصی

غور کنان

یافتی مرا

اما

چه سود؟

دریا

مرا کشته پس می دهد به تو !

یا دم مسیحایی داری که می خواهی زنده ام کنی

یا فقط کشته ی مرا برای گریستن می خواهی؟!

سحر ! رسیدی از راه

و همچنان مشتاق!  

جسته ای جثه ی مرواریدی مرا

در قعر دریای غربت

که خسته تن و شکسته بال

به کوچی مجبور...

گمانم

یادت هست پیمان مان!

قول تو و قرار من

پای من و فرار تو؟!

از لحظه ی شکستن سرم

تا غرق شدنم...

به این می اندیشیدم

که فقط تو نجات پیدا کنی ...

حالا که بر فراز مناره ی مسجد شهر

نظاره کنی

خواهی دید

فانوس دریایی برایت چشمک می زند!

و از محرابش

ناقوس خاطرات

و بانگ جرس حاجات می آید...

آری تو زنده ای !

و گذر می کنی

 از کوچه ی تنهایی من.

بگشای مرا

در دل محراب صبا

و بخوان

آیه های مرا باچشم هایت...

 

حمیدرضا ابراهیم زاده - بابلسر

29 دی1398

  • حمیدرضا ابراهیم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی