جامعه آرمانی و درک ظهور در جامعه مهدوی
پرسش
سلام،...
چطور می توان امام زمان را قلبا وجدان کرد؟
پاسخ
با سلام
درحوزه باورهای مهدوی وجامعه ی مدنی امام زمانی، اصل کلی داریم که امام عصر حضور دارند ولی ظهورش برای همگان میسر نیست
کافیست زاویه دیدمان درست بشود
نخستین گام برای "درک" ایشان آمادگی و طهارت است. "منافذ درک" باید رسوب گیری شود
چشم وگوش و زبان و دل و پندارمان باید طهارت شود
مولانا:
نشنود این نغمه ها را گوش حس
کز ستم ها گوش حس باشد نجس
حافظ:
تانبندی ز سخن لب، زین پرده رازی نشنوی
گوش نا محرم نباشد جای پیغام سروش
شاه کلید درک در طهارت است
مس قرآن برای درک ژرفای آن نیاز به طهارت دارد
چله نشینی و ذکر و آمادگی روحی و علمی و عملی و خودسازی برای برداشتن پرده و غبار و حجاب و گشایش دریچه ی درک.
گناهان واشتباهات منافذ درک و فهم ما را بسته اند واغلب نمی توانیم دریابیم امام ما درکدام زاویه است و یا منظور این آیه چیست؟
پس نیازمند به انقلاب سه زمانه ای داریم که پی در پی هم باعث دگرگونی های بنیادین و دریافت نتایج کامل باشد.
انقلاب اول : دگرگونی ها باید در درون ما آغازشود
بدانیم دنبال چیستیم؟
آمادگی و استعدادمان را برآورد وتقویت کنیم
انقلاب دوم : حرکت برای بهسازی دریافت باورهاست
انقلاب سوم : دریافت دقیق و درک ظهور شخصی و صیانت از داشته ها و استفاده از سرمایه ی دریافتی است.
درحالت اخیر ما دو نوع ظهور داریم
اول : ظهور شخصی و خواص برای خواصی است که آقا را می بینند وباایشان ارتباط دارند.
دوم : ظهور عام و همگانی که عموم باید ایشان را درک کنند. و بفهمند که آقا چه می خواهد؟!
بنابراین امام مدام منتظر آمادگی و بلوغ ماست
و لی ما مشغول به مرحله ی نخست بازنگری درباره رفتار و کالبدخواهی هایمان بوده و هرگز به وعده و فراخوان ایشان توجه نمی کنیم و در حد شعار و عادت های ندبه ای می مانیم.
به این دلیل که اساسا باوری به دگرگونی نداریم و نیازی هم در درون خود نسبت به این باور نداریم.
همواره می خواهیم که منافع بدوی و سطح پائین کالبدی خود را حفظ کنیم و عمر و فرصتهای خود و دیگران را می بازیم
می خواهیم بمانیم و داشته باشیم. و در نهایت کالبدمان را دراختیار قبر بگذاریم.
همین شد امامدوستی وتولی وتبرای ما!!
انتظار ظهور "آمادگی برای درک و پیروی و حمایت همه جانبه" از ایشان است
هرکس چشم وگوش و دلش آماده و مستعد پاکی شد ظهور برایش رخ می دهد.
در عرفان عملی و سیر سلوک سه مرحله برای حظ ظرائف ولطایف داریم:
تخلی . تزکی . تجلی.
تخلیه آنچه غلط و زنگار است
تزکیه و سمباده کاری و بتونه کاری والتیام تمام مافات است.
تجلی: جلا انداختن و برق انداختن و جایگزینی کامل نیکی در برابر بزه وبدی.
اینها کلیات درک ماست از ماجرای فهم حضور و ظهور امام حاضر و پنهان از دیده های بد زاویهو غبار گرفته.
آمادگی برای دیدن ودرک کردن بازگشایی منافذ درک را موجب می شود.
درک توسعه ی آرمانی مطابقت کاملی با درک جامعه مدنی مهدوی دارد که دلیلش می تواند کشش زمان و زمین و مردم بسمت بلوغ و تکامل و درک انسان کامل باشد
حمیدرضاابراهیم زاده
نوزدهم أذر۱۳۹۹
تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصارمولف محفوظ می باشد
- ۹۹/۰۹/۲۱
با سلام خدمت استاد ارجمند
طهارت نفس
یقینا خلا آن بزرگترین مانع برای درک حضور امام عصر می باشد
همانحجابهای خود بافته و خودساخته ای که معمولا از نفس سرکش نشخوار کرده و مانع طاهر ماندن آن می گردد
درک منزلت مولا طهارت باطن می خواهد و زدون غبار باطل
پروردگار نیز مطهرین را دوست دارد.
«انّ الله یحب المطهّرین» (توبه/108)
میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست.
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز